loading...

آموزش برنامه نویسی کودکان

بازدید : 9
يکشنبه 7 خرداد 1402 زمان : 7:54

علاوه بر توسعه مهارت‌های دیجیتال، Minecraft به شما امکان می‌دهد یک ماینکرافت هاردکور سری مهارت‌های اساسی را برای رشد و بهبود شخصی تقویت کنید، که به لطف فعالیت‌های خاص موضوعات مختلف ارائه‌شده توسط نسخه آموزشی، که به شما این امکان را می‌دهد یک پشتیبانی جامع و جذاب برای مطالعه را نشان دهد.

انجام آزمایش های شیمی و فیزیک بدون آزمایشگاه، شروع برنامه نویسی از دبستان، کاوش در جهان های دور در حالی که پشت میز خود نشسته اید، و همچنین برای بهبود تجربه آموزش از راه دور با یک محیط مجازی مشارکتی، همهجانبه و مهیج.

استفاده از Minecraft در آموزش بسیار گسترده است و توسط برنامه های ملی کشورهای مختلف، توسط همان سازنده ای که همچنان به تولید برنامه های افزودنی و بسته های اضافی با فعالیت های جدید و امکانات یادگیری در موضوعات مختلف، از بسترها و جوامع معلمان ادامه می دهد، پشتیبانی می شود.

محققان و مربیان، مانند انجمن آموزشی مایکروسافت، که در آن تمرین ها و آموزش های این روش آموزشی جدید به اشتراک گذاشته می شود.

مزایای Minecraft برای یادگیری ماینکرافت هاردکور و آموزش.اما چرا از Minecraft در مدرسه و استودیو استفاده کنید؟

برای معلمان، Minecraft به ابزاری با پتانسیل بسیار زیاد تبدیل می‌شود که می‌تواند برای هر رشته‌ای مورد استفاده قرار گیرد، به لطف فعالیت‌ها و بسته‌هایی که تمام زمینه‌های یادگیری را بررسی می‌کنند و ابزارهای مشارکت فعال را برای دانش‌آموزانی که در حین سرگرمی از طریق برنامه‌ای که می‌شناسند و دوست دارند،

یاد می‌گیرند، ارائه می‌دهند. در عین حال، به لطف راهنمایی معلم، باعث تحریک و توسعه مهارت های نرم و سخت در برنامه های آموزشی می شود.

در مقایسه با آموزش جلویی با پشتیبانی متعارف کتابها یا حداکثر ویدیوها، Minecraft اجازه می دهد تا نه تنها تاریخ، جغرافیا، هنر، بلکه علم و ریاضیات را در تئوری به دانش آموزان بگوید یا نشان دهد، بلکه دانش آموز را به طور کامل در این رشته غوطه ور کند.

لمس کردن آن با دست، انجام آزمایش‌هایی در واقعیت افزوده، ساختن با اندازه‌گیری ایرانیان سایبر و مقیاس‌بندی، خالق ماینکرافت هاردکور بودن، طراحی و برنامه‌ریزی ایده‌ها، تحقق یافتن آن‌ها یا اشتباه کردن و دیدن نتایج اشتباهات خود، آنها را اصلاح کنید،

برای ایجاد مدل‌های ذهنی تکرارپذیر در اعمال روزانه، و همچنین سفری به گذشته و مشاهده و تعامل با داستان، یا بازسازی جهان‌هایی که کتاب‌ها روایت می‌کنند به صورت تصویری.

همچنین یک ابزار ساده برای مدیریت برای معلم است که می‌تواند به صورت دیجیتالی در بازی ویدیویی تحقق یابد و فعالیت هر دانش‌آموز را تعدیل کند، کار را به طور مستقل با کار گروهی جایگزین کند، گزینه‌های بازی را برای کلاس خاص انتخاب کند.

و با توجه به سطح یادگیری و سن عمل می کند (موضوعات و فعالیت هایی برای کودکان 5-6 تا 18 ساله وجود دارد)، و همچنین به طور مداوم کار و نتایج را زیر نظر دارد. همچنین دسترسی به یک کتابخانه مشترک با درس‌ها و برنامه‌هایی که توسط معلمان ماینکرافت هاردکور دیگر برگزار می‌شود، در دسترس معلمان است تا تدریس خود را گسترش دهند و ایده‌های جالبی برای تحریک‌تر کردن موضوعات آموزشی پیدا کنند.

Minecraft همچنین یک بازی ویدیویی شناخته شده و محبوب دانش آموزان است که می تواند بسیاری را به موضوعات دشوار و پیچیده برساند: اغلب دانش آموزان هستند که به معلمان خود پیشنهاد می کنند که Minecraft را در آموزش و مطالعه دروس مختلف بگنجانند و انجام این کار بسیار است.

ساده، زیرا موانع ورود تقریباً صفر است: تنها چیزی که برای شروع نیاز است مجوز Minecraft: Education Edition است که با هزینه بسیار کم برای کل کلاس ها در دسترس است. با این کار، شما به امکانات بی نهایت دسترسی پیدا می کنید

، ابزاری که به شما امکان می دهد بسازید، برنامه ریزی کنید، آزمایش کنید، آزمایش ماینکرافت هاردکور های شیمی یا فیزیک انجام دهید، مدار بسازید، به دوران روم بازگردید و در اهرام قدم بزنید، تکالیف درسی انجام دهید و یاد بگیرید. خدا پویاترین، جالب ترین و الهام بخش ترین

دوره آموزش کدنویسی با Minecraft: Digital Camp 2021

بازدید : 10
يکشنبه 7 خرداد 1402 زمان : 7:52

علاوه بر حالت برنامه نویسی بصری، امکان ماینکرافت هاردکور استفاده از ویرایشگر کد، سطح پیشرفته تر کدنویسی، کمتر بصری و ساختارمندتر، برای کودکانی که بیشتر با زبان های برنامه نویسی آشنا هستند (بیابید کدام زبان های برنامه نویسی هستند، امکان پذیر است. در مقاله اختصاصی برای کودکان هستند). با این حالت موجود در Minecraft: Education Edition شما از برنامه نویسی بلوک به برنامه نویسی در جاوا می گذرید.

Minecraft and Education: Minecraft Education Edition

به لطف پتانسیل خود در زمینه آموزشی، Minecraft به یک منبع آموزشی مهم برای مدارس ابتدایی و متوسطه در سراسر جهان تبدیل شده است که به عنوان یک ابزار آموزشی توسط معلمانی که ارزش آن را فراتر از سرگرمی های بازی برای یادگیری موضوعات مختلف دیده اند، ماینکرافت هاردکور استفاده می شود.

در سال 2011، سایتی به نام Minecraft Edu توسط یک پروفسور آمریکایی که شروع به استفاده از این بازی ویدیویی در کلاس درس کرده بود، با نسخه ای از بازی به طور خاص برای آموزش ایجاد شد. این سایت توجه مایکروسافت را جلب می کند، که پس از خرید Mojang، سازنده Minecraft،

در سال 2016 Minecraft: Education Edition، نسخه Minecraft را برای آموزش ایجاد می کند، که اکنون توسط معلمان در صدها مدرسه در سراسر جهان استفاده می شود. - از جمله ایتالیا - به عنوان پشتیبانی بازیگوش و تعاملی برای آموزش.

حتی قبل از تولد نسخه آموزشی Minecraft، چندین مدرسه در اروپای شمالی و انگلستان این بازی ویدیویی را که بسیار مورد علاقه کودکان بود، به عنوان یک ابزار آموزشی معتبر برای آموزش ماینکرافت هاردکور تاریخ و جغرافیا شناسایی کرده بودند

که دانش‌آموزان را به شکلی فعال درگیر می‌کرد و توانایی استدلال آنها را تحریک می‌کرد. و برای گفتن و همچنین برنامه‌ریزی: در مدرسه Haslingfield در Cambridgeshire، دانش‌آموزان عصر برنز را با Minecraft در طول ساعات تاریخ بازسازی کردند.

با آمدن نسخه Education، به روز رسانی مداوم با فعالیت ایرانیان سایبر ها، فایل ها و افزونه های جدید به نام مودها که در پشتیبانی از تمامی رشته های مدارس قابل اضافه شدن به بازی ویدیویی است، Minecraft نیز وارد برنامه های ملی Miur شده است. چهره های خود، "معلمانان ماین کرافت" که با آموزش معلمانی که مایل به استفاده از بازی ویدئویی در کلاس درس با دانش آموزان خود هستند سر و کار دارند:

تا به امروز، انجمن آموزش Minecraft دارای ماینکرافت هاردکور بیش از 35 میلیون عضو در سراسر جهان است و این ابزار در مدارس استفاده می شود. 115 کشور موزه‌ها همچنین از Minecraft به عنوان وسیله‌ای برای نزدیک‌تر کردن مدرسه به برنامه‌های فرهنگی خود استفاده می‌کنند،

به لطف امکان ایجاد جهان‌های باستانی و محیط‌های گذشته، برای ساختن تمدن‌هایی برای کاوش و آشنایی از نزدیک از طریق بلوک‌های سه‌بعدی مشخص، برای بازی با آن‌ها. هنر، اشکال و معماری، بلکه شیمی و زیست شناسی، همیشه جایی برای خلاقیت و تخیل باقی می گذارد.

در مدرسه با Minecrعقب: طرح ملی مدرسه دیجیتال

بنابراین Minecraft بخشی از برنامه دیجیتالی کردن مدارس و رویکردی به اشکال جدید تدریس به عنوان پشتیبان دروس یا به عنوان یک رشته مستقل برای آموزش کدنویسی است. در سال 2015 مایکروسافت و Miur یادداشت تفاهمی را در چارچوب طرح ملی مدرسه دیجیتال (PNSD) با هدف گسترش

برنامه‌ها و مسیرهای آموزشی در آموزش مهارت‌های دیجیتال، کدنویسی و تفکر محاسباتی، با استفاده از پلتفرم‌های خود مانند Minecraft امضا کردند: نسخه آموزش و پرورش.

موفقیت این ابزار در طول سال ها باعث شده است که ماینکرافت هاردکور مدارس بیشتر و بیشتری به این برنامه ها ملحق شوند و شروع به اجرای Minecraft به عنوان یک رسانه استاندارد در حمایت از آموزش رشته های مختلف کنند. بازی ویدیویی به خاطر خودش یک محصول چندرسانه‌ای ساده نیست، همانطور که بسیاری از بازی‌ها با هدف آموزشی متولد شده‌اند که از این نظر ارزش کمی دارند.

بازدید : 10
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1402 زمان : 19:15

چرا خراش؟

برنامه نویسی Scratch برای بچه ها کلاس های تابستانی یک راه عالی برای شروع سفر برنامه نویسی است. هنگامی که کودک با زبان برنامه نویسی ساده راحت شد و اصول اولیه را فهمید، می تواند به زبان های پیچیده تر حرکت کند. اسکرچ به عنوان یک نقطه شروع سرگرم کننده در سفر برنامه نویسی کودکان عمل می کند، شروع یادگیری نحوه کدنویسی با استفاده از برنامه نویسی اسکرچ مزایای زیادی دارد. بیایید نگاهی به برخی از این موارد بیندازیم.

به آنها کمک می کند تا برنامه ریز بهتری شوند

برای ایجاد هر بازی یا انیمیشن، کودک ابتدا باید مسیر عمل را برنامه ریزی کند. این بدان معنی است که آنها باید پس زمینه عناصر و موضوع محصولی را که می سازند برنامه ریزی کنند. وقتی اینها کنار هم قرار بگیرند تبدیل به یک بازی یا انیمیشن می شود. این برنامه ریزی گام به گام و مهارت سازماندهی به آنها کمک می کند تا در آینده خود به فرد بهتری تبدیل شوند.

خلاقیت آنها را کلاس های تابستانی مدیریت کنید

Scratch یک زبان برنامه نویسی مبتنی بر بلوک است. خالقان ایده آل می توانند شخصیت‌ها، پس‌زمینه و مضمون آنها را انتخاب کرده و بسازید. Scratch پلتفرمی است که در آن بچه ها می توانند پروژه های بی پایانی را از تخیلات خود بسازند، که خلاقیت و مهارت های تخیلی آنها را بهبود می بخشد و آنها را نوآورتر می کند.

کمک می کند و به حلال بهتر مشکل تبدیل می شود

معرفی Scratch به بچه ها می تواند به آنها کمک کند تا با مفاهیم اساسی کدنویسی آشنا شوند. به این ترتیب کلاس های تابستانی آنها در معرض جنبه های عملی مفاهیم ریاضی و علوم قرار می گیرند که شامل مختصات x-y، درجه، گرانش، سرعت و غیره است. این باعث می شود که آنها در منحنی یادگیری به خوبی جلوتر باشند. آنها همچنین می توانند مزایای اساسی کدنویسی را در سنین جوانی درک کنند که آنها را برای آینده خود بهتر آماده می کند.

Scratch vs Scratch Jr

Scratch Jr بسیار شبیه به Scratch است اما رابط کاربری ساده تری دارد. Scratch Jr برای کودکان 5 تا 8 ساله ایده آل است. در حالی که Scratch برای کودکان بین سنین 8-16 سال ایده آل است. کاربران برای شروع کار با Scratch Jr فقط به مهارت‌های خواندن اولیه نیاز دارند. این در iOS، Android و Chromebook در دسترس است.

با استفاده از بلوک‌های علامت، کلاس های تابستانی بچه‌ها می‌توانند داستان‌های متحرک خود را با پس‌زمینه‌های متعدد بسازند و می‌توانند بسیاری از پروژه‌های بازی جالب را خلق کنند.

به عبارت دیگر Scratch Jr نسخه ساده تری از Scratch است. بچه ها می توانند با استفاده از Scratch Jr خلاقیت خود را بدون داشتن دانش ریاضی یا علوم افزایش دهند.

بچه ها می توانند پروژه های خود را با استفاده از Sprites یا شخصیت کلاس تابستانی اصلی پروژه خود ایجاد کنند. Scratch Jr دارای یک کتابخانه مجهز از جن ها برای انتخاب است. همیشه می توان با استفاده از ابزار Paint Editor، اسپرایت را سفارشی کرد. کشیدن

بازدید : 13
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1402 زمان : 19:12

این معنی است که یک Scratcher (شخصی که کلاس های تابستانی از Scratch استفاده می کند) یک کپی از پروژه ای که قبلاً توسط شخصی در جامعه ساخته شده است تهیه می کند و عناصر و تغییرات خود را اضافه می کند. تیم اسکرچ می گوید که این یک راه عالی برای یادگیری و ایجاد ایده های خلاقانه در فردی است که تازه شروع به کار کرده است. حتی تغییرات جزئی نیز یک ریمیکس در نظر گرفته می شود. با این حال، Scratcher باید اعتبار لازم را به خالق اصلی بدهد.

درک خراش

رابط کاربری اسکرچ بسیار ساده است و درک آن برای بچه ها آسان تر است. چهار عنصر اصلی وجود دارد -

منطقه مرحله - مکانی که تمام نتایج نمایش داده می شود.

Sprite - شخصیت کلاس های تابستانی اصلی پروژه ایجاد شده توسط Scratcher. هر sprite با یک اسکریپت برنامه ریزی شده است

بلوک پالت - تعداد بلوک های با دستورات موجود در سمت چپ صفحه.

منطقه کدگذاری - جایی که بلوک ها از پالت Block کشیده می شوند. در اینجا کد پروژه نوشته می شود.

انواع مختلفی از بلوک ها در پالت بلوک ها برای برنامه نویسی sprite وجود دارد. از آنها برای ایجاد کد استفاده می شود. هر نوع بلوک شکل خاص خود را دارد و مانند یک پازل جا می شود. این به جلوگیری از خطاهای نحوی کمک می کند. انواع مختلف بلوک ها با توجه به شکل آنها شامل بلوک کلاه، بلوک C، بلوک کلاس های تابستانی گزارشگر، بلوک بولی، بلوک درپوش و بلوک پشته است.

وقتی چندین بلوک در یک سری به هم متصل می شوند، تبدیل به یک اسکریپت می شود. در آخرین نسخه Scratch، ده دسته بلوک موجود است. اینها شامل حرکت، ظاهر، صدا، رویداد، کنترل، حسگر، اپراتورها، متغیرها، فهرست و بلوک‌های من است.

انجمن اسکرچ چیست؟

برنامه‌نویسی اسکرچ برای بچه‌ها وقتی یادگیرندگان و مربیان گرد هم می‌آیند تا پیشرفت و دانش خود را به اشتراک بگذارند، جامعه بزرگی دارد. همه فراگیران اسکرچ به انجمن آنلاین اسکرچ دسترسی دارند. شرکت در چنین مکالماتی می تواند به بچه ها کمک کند پروژه های مختلف کلاس های تابستانی یادگیرندگان را کشف کنند، ایده های جدید دریافت کنند، آزمایش کنند و در یک محیط دوستانه بیاموزند.

این جامعه دارای اعضایی با سنین مختلف، علایق و پیشینه است. این یک جامعه یادگیری مشارکتی و باز است که در آن دانش آموزان در مراحل مختلف فرآیند یادگیری پیشرفت و ایده های خود را به اشتراک می گذارند در حالی که مربیان در پلت فرم بازخورد را به اشتراک می گذارند.

این به بچه ها کمک می کند تا در یک محیط یادگیری همتا به همتا رشد کنند و به آنها در برقراری ارتباط بهتر کمک می کند. قرار گرفتن در معرض تنوع افراد و ایده های آنها به بچه ها کمک می کند تا دیدگاه ها و راه حل های مختلف را برای یک سؤال تشخیص دهند. در عین حال، به آنها در ایجاد مهارت های انتقادی کمک می کند.

تیم اسکرچ MIT مشارکت ایمن همه اعضای خود کلاس تابستانی را تضمین می کند. هر عضوی باید به دستورالعمل‌های انجمن آنلاین پایبند باشد، زیرا آنها یک خط مشی رازداری سختگیرانه دارند.

بازدید : 10
يکشنبه 17 ارديبهشت 1402 زمان : 3:02

پایتون: پایتون یک زبان برنامه نویسی همه منظوره، شی گرا و برنامه نویسی کودکان تفسیر شده در سطح جهانی است. هدف آن کمک به برنامه نویسان برای نوشتن کدهای واضح، مختصر و منطقی برای مشاغل بزرگ و کوچک است. اغلب برای ساخت وب سایت ها، خودکارسازی وظایف، یادگیری ماشینی، تجزیه و تحلیل داده ها و غیره استفاده می شود. همچنین به دلیل انعطاف‌پذیری، کارایی برنامه‌نویسی سریع‌تر، طیف گسترده‌ای از کتابخانه‌ها، ساده‌سازی نمونه‌سازی برنامه‌ها، و دارای یک جامعه پشتیبانی قوی بسیار مشهور است.

اکوسیستم پایتون دارای طیف وسیعی از کتابخانه ها است که تقریباً همه جنبه های توسعه را در بر می گیرد. اشکال پایتون برای توسعه اپلیکیشن این است که نرم افزار اندروید بومی نمی تواند این زبان را بفهمد. بنابراین، شما باید از کتابخانه ها و چارچوب های خارجی برای پر کردن شکاف بین برنامه های پایتون و برنامه های اندرویدی بومی استفاده کنید. پایتون دارای چارچوب ها و ابزارهایی مانند Beeware و Kivy است که توسعه اپلیکیشن موبایل را مدیریت می کنند.

مرحله 2: برنامه نویسی کودکان دانش فنی

برای دسترسی به پتانسیل کامل توسعه اپلیکیشن اندروید، باید دانش فنی لازم برای پیشرفت در زرادخانه آن ها را داشته باشید. با کمی دانش جاوا می توانید به موضوع اصلی بحث در این طیف یعنی Android SDK بروید. این همان چیزی است که در توسعه برنامه استفاده می شود. گوگل آن را راه اندازی کرد تا به اشخاص ثالث اجازه دهد در توسعه و طراحی اپلیکیشن ها و نرم افزارهای پلتفرم اندروید مشارکت کنند.

همه ابزارهایی را که برای ساختن برنامه هایی نیاز دارید که نه تنها ظاهر خوبی دارند، بلکه از قابلیت های سخت افزاری دستگاه تلفن همراه یا تبلت خود نیز نهایت استفاده را می برند، فراهم می کند. جاوا زبان عامل اصلی است و Java IDE از ساده سازی توسعه، توسعه کامل پروژه و طراحی پشتیبانی می کند.

Android SDK پشتیبانی بی‌اندازه‌ای را برای توسعه برنامه‌های بصری جذاب و بدون اشکال ارائه می‌کند برنامه نویسی کودکان و در عین حال هزینه‌ها را بهینه می‌کند.

یکی دیگر از سلاح های موجود در زرادخانه دانش فنی اندروید جت پک است. این جعبه ابزار مدرن همچنین گنجینه ای پر از دستورالعمل ها، کتابخانه ها و ابزارهایی است که ایجاد برنامه های پیشرفته را آسان می کند. در اینجا چند مزیت وجود دارد:

تکنیک های طراحی به روز گوگل،فرآیند توسعه اپلیکیشن بهبود یافته، به برنامه‌ها اجازه می‌دهد روی همه پلتفرم‌های اندروید اجرا شوند،ویژگی های بهره وری اضافی،عملکرد مستقل eسازگاری با نسخه های قبلیچهار جزء اصلی این جعبه ابزار باشکوه عبارتند از معماری، پایه، رفتار و رابط کاربری.

ما همچنین Firebase را داریم، یک برنامه نویسی کودکان پلتفرم بسیار توانمند دیگر برای ساخت برنامه های تلفن همراه. Firebase یک پلتفرم توسعه با پشتیبانی گوگل است که در سال 2011 توسعه یافت اما به طور رسمی در سال 2012 راه اندازی شد. این ابزار به توسعه دهندگان این آزادی را می دهد تا کیفیت برنامه را تجربه کنند. همچنین می تواند با پیکربندی های اندروید، وب، یونیتی و iOS ادغام شود. مزایای این کیت توسعه عبارتند از:

میزبانی سریع و امن تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل پایگاه داده های قابل اعتماد و گسترده خدمات تست نظارت بر عملکرد

احراز هویت کراس پلتفرم Firebase

و آخرین اما نه کم اهمیت ترین، و مسلما یکی از مهمترین آنها، تجربه کاربری و رابط کاربری استکاربر برنامه اندروید شما به طور خلاصه، این به معنای بهبود وفاداری و رضایت کاربر و مشتری با بهینه‌سازی قابلیت استفاده، عملکرد، سودمندی و تعاملات سرگرم‌کننده با کل رابط محصول است. که بخش مهم اما ضروری و جدایی ناپذیر توسعه اپلیکیشن شما است و باید آماده استفاده از آن به نفع خود باشید.

مرحله 3: برنامه را نمونه اولیه و آزمایش کنید

نمونه سازی و آزمایش برنامه یک مرحله مهم در چرخه عمر توسعه اپلیکیشن موبایل است. این نمایش برنامه نویسی کودکان صویری از ظاهر، طراحی و ویژگی‌های برنامه شما برای بهره‌گیری حداکثری از یک برنامه‌نویس است. ممکن است تعجب کنید که یک نمونه اولیه برنامه خوب چیست؟ یک نمونه اولیه خوب باید تا حد امکان واقعی به نظر برسد. پس از تکمیل، اقدامات در محیط نمونه اولیه مانند کلیک کردن، پیمایش یا هر عملکرد دکمه داخلی دیگر باید به اندازه محصول اصلی واقعی باشد.

بازدید : 10
يکشنبه 17 ارديبهشت 1402 زمان : 3:00

آشنایی با یک زبان برنامه نویسی دانش فنی معقول برنامه نویسی کودکان نمونه سازی و آزمایش برنامه های کاربردی منابع مفید برای اطلاعات و تحقیق.

مرحله 1: یادگیری یک زبان برنامه نویسی

برخی از زبان های برنامه نویسی می توانند در توسعه یک اپلیکیشن موبایل کمک کنند. زبان‌هایی مانند جاوا، سی #، کاتلین، پایتون همگی می‌توانند یک برنامه کاربردی با عملکرد خوب برای شما ایجاد کنند. ما مروری بر برخی از زبان‌ها و اینکه چگونه می‌توانند به شما در توسعه و مقاصدی کمک کنند، ارائه می‌کنیم، جایی که می‌توانید به آسانی به مطالب و اطلاعات برای یادگیری این زبان‌ها دسترسی داشته باشید.

جاوا: جاوا یک زبان چند پلتفرمی مناسب برای مبتدیان با طیف گسترده ای در دنیای توسعه است که با یک سیستم پشتیبانی عمیق جامعه همراه است. یک IDE (محیط توسعه یکپارچه) به نام Android Studio برنامه های اندروید را به زبان برنامه نویسی جاوا می نویسد. این IDE به ویژه و به طور خاص برای توسعه اندروید ایجاد شده است. برنامه نویسی کودکان مزیت اصلی استفاده از جاوا برای توسعه اندروید این است که مفاهیم برنامه‌نویسی شی گرا (OOP) را فعال می‌کند و مناسب‌تر است زیرا سازگار، توسعه‌یافته و مقیاس‌پذیر است،

البته به الگوهای طراحی عالی و سایر موارد توسعه که از آن نشأت می‌گیرند. از دیگر دلایلی که جاوا نقش محبوب‌ترین ابزار توسعه برنامه‌های اندرویدی را ایفا می‌کند عبارتند از توانایی ساخت برنامه‌های کاربردی موبایل قوی و ایمن، آسان برای یادگیری، مستقل از پلتفرم و سازگار، ابزارهای توسعه قدرتمند (مانند Netbeans، Eclipse، Android Studio. و خیلی بیشتر). بیشتر)، منبع باز و مقرون به صرفه. مطمئن نیستم از کجا شروع کنم؟ می توانید جاوا را با استفاده از منابع Udemy، Coursera، Programiz و غیره یاد بگیرید.

KOTLIN: آیا قصد دارید در سال 2022 وارد توسعه اپلیکیشن موبایل شوید؟ کاتلین را کنار نگذارید. Kotlin یک زبان متن باز است که بر اساس ماشین مجازی جاوا (JVM) ساخته شده است. این زبان توسط برنامه نویسان مشهور روسی JetBrains در برنامه نویسی کودکان سال 2011 اختراع شد.

در سال 2017، گوگل اعلام کرد که این زبان به زبان برنامه نویسی رسمی برای پلتفرم اندروید تبدیل خواهد شد. Kotlin یک زبان برنامه‌نویسی عمومی، بین پلتفرمی و تایپ‌شده آماری با تداخل نوع است. به طور کلی، اگر از قبل مهارت های جاوا دارید، تسلط بر کاتلین هیچ سودی برای شما نخواهد داشت! مزایای خود را دارد مانند:

کدنویسی کمتر (حداقل 20٪ کد کمتر بنویسید)،منحنی یادگیری آسان،

بدون هزینه پذیرش (از آنجایی که این یک زبان منبع باز است، تقریباً هیچ هزینه ای نمی کنیدلا برای بدست آوردن آن شما فقط به برنامه نویسی کودکان یک ابزار کامپایلر عالی برای تبدیل فایل های قدیمی جاوا نیاز دارید).

قابلیت همکاری (برنامه نویسی در محیطی که دو زبان مختلف وجود دارد).

اساساً می توانید بومی و جاوا اسکریپت را در یک محیط کامپایل کنید. اگرچه این زبان در بازار در حال افزایش است، اما همیشه توصیه می شود با یک حرفه ای همکاری کنید. اما می توانید از منابع زیر نیز استفاده کنید:

وب سایت کاتلین Reddit: همانطور که یک برنامه اندروید را توسعه می دهید، یاد بگیرید وبلاگ آنتونیو لیویا فیلم آموزشی توسط پیتر سامر هاف Awesome Kotlin: فهرستی طولانی از منابع Kotlin.

C #: یکی دیگر از زبان های مناسب برای توسعه اندروید، C# است که به صورت "See-Sharp" تلفظ می شود. سی # بر روی مفاهیم برنامه نویسی شناخته شده و پذیرفته شده مانند تابعی، اعلامی، امری و غیره بنا شده است. این برنامه که توسط مایکروسافت در سال 2001 منتشر شد، از نظر نحو ساده است، دارای عملکرد همه کاره است، و دارای پایه محکمی از کاربران اندروید و دسکتاپ است. همچنین از قابلیت کامپایل متقابل مراقبت می کند تا بتواند برنامه های اندرویدی بومی را نیز هدایت کند.

اضافه شدن اخیر فریمورک معروف دات نت C# را همه کاره کرده است. یکی برنامه نویسی کودکان از مزیت های اصلی C# قابلیت ابزارهای سفارشی آن است. اگر نیازهای شما با ابزارهای موجود برای به دست آوردن آن تجربه شخصی سازی شده اندروید برآورده نشد، می توانید ابزارهای خود را ایجاد کنید. همچنین شباهت های زیادی با زبان جاوا دارد، اما تمیزتر و ساده تر است. می‌توانید در ایستگاه C #، آکادمی مجازی مایکروسافت، آموزش Deccansoft C #، edX، New Boston و غیره به مواد مطالعه و تمرین دسترسی داشته باشید.

بازدید : 10
پنجشنبه 14 ارديبهشت 1402 زمان : 3:36

"یک بوت کمپ نه تنها یک راه عالی برای یادگیری مجموعه مهارت آموزش برنامه نویسی به کودکان های کدنویسی است، بلکه برای شبکه سازی و دیدن اینکه یک حرفه در کدنویسی بر اساس زمینه های مورد علاقه یک فرد چگونه می تواند باشد." منبع: — دن ایوب، مدیر کل آموزش مایکروسافت

بسیاری از کارفرمایان برداشت مثبت ایوب از برنامه نویسی بوت کمپ ها را به اشتراک می گذارند. یک نظرسنجی در سال 2017 توسط Indeed ارزش بوت کمپ های کدنویسی را با پرسیدن از کارفرمایان ارزیابی کرد که آیا فارغ التحصیلان "به همان اندازه آماده و احتمالاً عملکرد بالایی دارند" به عنوان متخصصان دارای مدرک علوم کامپیوتر. در مجموع 72 درصد پاسخ مثبت دادند، در مقایسه با 17 درصد که گفتند این نامزدها "آمادگی کافی ندارند یا احتمالاً عملکرد بالاتری دارند."

طبق همین نظرسنجی Indeed، در حالی که اکثر کارفرمایان نظر مساعدی در مورد کدگذاری بوت کمپ ها دارند، 98 درصد خواهان نظارت بیشتر هستند. اگرچه سازمان‌هایی مانند CIRR برای ارائه شفافیت بیشتر و گزارش‌دهی استاندارد وارد عم آموزش برنامه نویسی به کودکان ل شده‌اند، بوت‌کمپ‌های غیروابسته به دانشگاه‌ها مانند مدارس سنتی اعتبار یا تنظیم نمی‌شوند.

با این حال، موفقیت مدل بوت کمپ کدگذاری به اندازه کافی قابل توجه است که دانشگاه ها شروع به توجه می کنند. تعداد فزاینده ای از مدارس چهار ساله - از جمله دانشگاه واشنگتن، دانشگاه نورث وسترن، و دانشگاه مینه سوتا - اکنون بوت کمپ های مخصوص به خود را ارائه می دهند.

بنابراین آیا بوت کمپ کدنویسی ارزشش را دارد؟

پاسخ کوتاه؟ بستگی دارد. هنگامی که از ایوب در مورد آینده آموزش علوم کامپیوتر پرسیده شد، از ایوب آموزش برنامه نویسی به کودکان نظری به اشتراک گذاشت که برای ارزیابی ارزش بوت کمپ های کدنویسی آموزنده است: "من فکر می کنم آینده در مورد چند چیز است: این در مورد گسترش دسترسی برای دانش آموزان، و همچنین یادگیرندگان جدید در مراحل مختلف است. در حرفه خود."

کالج‌ها و دانشگاه‌ها انتخاب ایده‌آلی برای همه نیستند، به‌ویژه برای زبان‌آموزان غیرسنتی که زمان یا پول لازم برای دریافت مدرک چهار ساله را ندارند. بوت کمپ های کدنویسی برای حرفه ای هایی است که ممکن است بخواهند شغل خود را تغییر دهند، بازآموزی کنند یا مهارت های خود آموزش برنامه نویسی به کودکان را ارتقا دهند. ماهیت سریع اما همه جانبه این برنامه ها به آنها این امکان را می دهد که در صنعت شروع کنند یا حرفه خود را به مسیر جدیدی سوق دهند.

با این حال، بوت کمپ‌ها عمق و دامنه یک مدرک چهار ساله علوم کامپیوتر را تکرار نمی‌کنند و بسیاری از کارفرمایان فکر می‌کنند صنعت به مسئولیت‌پذیری بیشتری نیاز دارد. به همین دلیل، مقایسه یک بوت کمپ کدگذاری با یک آموزش چهار ساله مانند مقایسه سیب و پرتقال است. در نهایت، آنها به اهداف مختلف و آموزش برنامه نویسی به کودکان جمعیت های مختلف دانشجویی خدمت می کنند، در حالی که نیازهای متنوع یک صنعت در حال رشد را نیز تامین می کنند. سنسی ها مراسم را آغاز می کنند و یک نوار سیاه را دور سر گریدی هاردن 11 ساله می بندند که به تازگی آخرین ساخته خود را بسته است، یک بازی با تم دایناسورها به نام «دویدن و بپر». گروه "Code Ninjas" را می خواند - برنامه ای به سبک هنرهای رزمی که در آن بچه ها کدنویسی و حل مسئله را یاد می گیرند. سپس، سنسیس کمربند جدید خود را به گریدی تقدیم می کند - در این مورد، یک مچ بند زرد رنگ RFID.

بازدید : 9
پنجشنبه 14 ارديبهشت 1402 زمان : 3:35

CIRR داده‌هایی را در مورد سایر عواملی که ممکن است به اشتغال کمک کنند، مانند آموزش برنامه نویسی به کودکان تحصیلات یا تجربه قبلی، شامل نمی‌شود. درصد شاغل نیز شامل هر نوع اشتغال در این رشته مانند تمام وقت، پاره وقت، کارآموزی یا قرارداد کوتاه مدت می شود.

دانشجوی معمولی که در یک بوت کمپ برنامه نویسی ثبت نام کرده است قبلاً دارای مدرک لیسانس و شش سال سابقه کار است، متغیرهایی که ممکن است بر قابلیت استخدام آنها تأثیر بگذارد. در عین حال، یک دانش آموز معمولی هرگز به عنوان برنامه نویس کار نکرده است.

در مورد حقوق، داده‌های CIRR نشان می‌دهد که میانگین حقوق‌ها از 55000 دلار تا 117500 دلار برای تقریباً 2000 فارغ‌التحصیل گزارش شده بین ژوئیه و دسامبر 2018 متغیر بوده است. میانگین حقوق متوسط برای همه بوت کمپ‌ها کمی بیش از 72000 دلار بوده است، اگرچه اندازه‌گیری دقیق امکان‌پذیر نیست. بدون دانستن دستمزد تک تک دانش آموزان. این به این دلیل است که اندازه کلاس ها متفاوت است و CIRR حقوق متوسط را فقط برای کل گروه آموزش برنامه نویسی به کودکان ها ارائه می دهد.

برای در نظر گرفتن همه چیز، لینکدین گزارش می دهد که متوسط حقوق اولیه برای مهندسان نرم افزار - یکی از مشاغل برتر برای فارغ التحصیلان بوت کمپ - بر اساس بیش از 31000 پاسخ نظرسنجی، 89000 دلار برای حرفه ای ها با 1 تا 5 سال تجربه است. برای مهندسان با کمتر از یک سال تجربه، بر اساس تقریباً 18000 پاسخ آموزش برنامه نویسی به کودکان نظرسنجی، این رقم به حدود 81000 دلار در سال کاهش می یابد.

آیا بوت کمپ ها جایگزین خوبی برای کالج سنتی هستند؟

گزارش ما در Bootcamps Trends در سال 2021 نشان داد که "تقریبا نیمی (48٪) از همه رهبران مشاغل مورد بررسی، و56 درصد از شرکت‌ها و سازمان‌های فناوری که برای نقش‌های فناوری استخدام می‌کنند، گفته‌اند که بوت کمپ‌ها نقشی اساسی در رفع نیازهای آموزشی نیروی کار آینده خواهند داشت.

بوت کمپ کدنویسی توسط کارفرمایان چگونه آموزش برنامه نویسی به کودکان درک می شود؟

فراتر از اعداد، ادراک کارفرمایان نیز عامل بزرگی در ارزیابی ارزش بوت کمپ های کدگذاری است. به عنوان مثال، شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، شاهد افزایش تعداد متقاضیان با اعتبار مدرسه کد هستند.

دن ایوب، مدیر کل آموزش مایکروسافت، گفت: «از آنجایی که در دسترس بودن بوت کمپ ها و سایر منابع غیرسنتی برای مهارت مجدد افزایش یافته است، ما شاهد هستیم که متقاضیان بیشتری از این تجربیات در برنامه های خود یاد می کنند.

ایوب با BestColleges در مورد نحوه درک مدیران استخدام از بوت کمپ در مقایسه با آموزش سنتی علوم کامپیوتر صحبت کرد. او گفت: «برای افرادی که فکر می‌کنند ممکن است به رشته‌ای مانند کدنویسی علاقه‌مند باشند، یک بوت کمپ راهی عالی برای کشف آن بدون سرمایه‌گذاری زمان و منابعی است که یک مدرک چهار ساله سنتی نیاز دارد.»

هنگامی که از ایوب پرسیدند چگونه می توان کیفیت یا شهرت بوت کمپ های کدگذاری را ارزیابی کرد، آموزش برنامه نویسی به کودکان توصیه های عملی ارائه کرد: "توصیه می کنم به بوت کمپ های منطقه خود مراجعه کنید و ببینید آیا می توانید قبل از ثبت نام در یکی از آنها بنشینید و با مردم صحبت کنید. کسانی که بوت کمپ را تکمیل کرده‌اند و در مورد رتبه‌بندی‌ها و بررسی‌های آنلاین تحقیق کرده‌اند."

بازدید : 10
پنجشنبه 14 ارديبهشت 1402 زمان : 0:58

"کودکان کوچکتر معمولاً کدنویسی را با برنامه نویسی نمادهای گرافیکی یاد آموزش برنامه نویسی کودکان می گیرند. سپس به سمت کدگذاری مبتنی بر بلوک و کدگذاری مبتنی بر متن می روند." با معرفی کودک خود با یک بازی ساده شروع کنید و سپس با رشد مهارت های خود به بازی های پیچیده تر بپردازید.

بهترین بازی ها و برنامه های برنامه نویسی برای بچه ها در سال 2022

اگر به دنبال این هستید که کودک خود را در برنامه نویسی علاقه مند کنید، برنامه نویسی وب سایت ها و بازی ها بهترین راه برای انجام این کار هستند. مطمئن نیستید از کجا شروع کنید؟ با لیست ما از بهترین وب سایت ها و بازی های برنامه نویسی مناسب برای کودکان شروع کنید، که بسیاری از آنها را فرزندان شما می توانند رایگان بازی کنند.

1 کارت های کد بهترین بازی های برنامه نویسی وب سایت برای کارت کارت های کد کودکان کارت های کد پلتفرم: iOS، ndroid، Kindle Fire قیمت: رایگان محدوده سنی: 4 سال به بالا

فکر می کنید کودک پیش دبستانی شما آموزش برنامه نویسی کودکان برای یادگیری کدنویسی خیلی جوان است؟ دوباره فکر کن Code Karts با استفاده از پازل های منطقی با موضوع پیست مسابقه و بیش از 70 سطح مختلف (و همچنین دو حالت مختلف بازی) برنامه نویسی را برای بچه های چهار ساله ممکن می کند.

الان بازی کن 2 KODABLE بهترین بازی های کدنویسی وب سایت برای کودکان قابل کدگذاری KODABLE پلتفرم: مرورگر، iOS قیمت: شروع رایگان، با برنامه هایی که از 4.99 دلار در ماه شروع می شود محدوده سنی: 4 تا 10

Kodable با بازی های تعاملی و بیش از 70 درس مختلف، موضوعات علوم کامپیوتر را به مفاهیم اساسی آموزش برنامه نویسی کودکان تقسیم می کند که بچه های چهار ساله می توانند آن را درک کنند. Kodable همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا آواتارهای جدید را در حین پیشروی در سطوح باز کنند تا انگیزه آنها را حفظ کنند.

الان بازی کن 3 SCRATCHJR بهترین بازی های برنامه نویسی وب سایت برای کودکان scratchjrSCRATCHJR پلتفرم: iOS، Android، Kindle Fire قیمت: رایگان محدوده سنی: 5 تا 7 ScratchJr که برای زبان آموزان جوان ایده آل است، یک زبان برنامه نویسی مقدماتی است که به بچه ها اجازه می دهد داستان ها و بازی های تعاملی خود را بسازند. با برنامه نویسی بلوک ها و انیمیشن سازی شخصیت های آنها، کاربران با مفاهیم جدید ریاضی و زبان و همچنین بلوک های سازنده برنامه نویسی آشنا می شوند.

الان بازی کن 4 آکادمی CODESPARK بهترین بازی های برنامه نویسی وب سایت برای کودکان آکادمی codespark آکادمی CODESPARK پلتفرم: مرورگر، iOS، اندروید، Kindle Fire قیمت: شروع رایگان، با برنامه هایی که از 5.56 دلار در ماه شروع می شود محدوده سنی: 5 تا 9

توسط تحقیقات MIT، پرینستون، و کارنگی ملون، کداسپارک آکادمی tهر کدام از اصول برنامه نویسی کامپیوتری از طریق فعالیت های روزانه، پازل ها و بازی های شخصی سازی شده برای سطح مهارت کودک شما. بهتر از همه، محتوای جدید هر ماه منتشر می شود، بنابراین آموزش برنامه نویسی کودکان فرزندان شما هرگز خسته نخواهند شد.

الان بازی کن 5 CODEMONKEY بهترین بازی های برنامه نویسی وب سایت برای کودکان کد میمون CODEMONKEY پلتفرم: مرورگر قیمت: شروع رایگان، با برنامه هایی که از 6 دلار در ماه شروع می شود محدوده سنی: 5 تا 13

یکی دیگر از گزینه های عالی برای بچه های کوچک، CodeMonkey یک انجمن آنلاین است که به بچه بدون تجربه قبلی کمک می کند تا نحوه کدنویسی را یاد بگیرد. کودکان آموزش مبتنی بر بازی را دوست خواهند داشت و والدین دوست خواهند داشت که چگونه CodeMonkey به شما اجازه می دهد تا پیشرفت فرزندتان را در حین رشد مهارت های جدید نظارت کنید.

الان بازی کن 6 TYNKER بهترین بازی های برنامه نویسی وب سایت برای بچه ها تینکر TYNKER پلتفرم: مرورگر، iOS، اندروید

قیمت: شروع رایگان، با برنامه هایی که از 8.50 دلار در ماه شروع می شود محدوده سنی: 5 تا 18

Tynker که برای ایجاد برنامه‌نویسی در دسترس و سرگرم‌کننده برای کودکان پنج‌ساله آموزش برنامه نویسی کودکان طراحی شده است، به کودکان این امکان را می‌دهد که داستان‌های تعاملی بنویسند، هواپیماهای بدون سرنشین برنامه‌ریزی کنند و موضوعات STEM را بدون توجه به تجربه

بازدید : 9
پنجشنبه 14 ارديبهشت 1402 زمان : 0:57

آنها معمولاً از نوعی رویکرد بلوک ساختمانی استفاده می کنند، نه اینکه آموزش برنامه نویسی کودکان سعی کنند کد واقعی را آموزش دهند. بنابراین، بچه ها از طراحی و اجرای یک بازی بدون نیاز به یادگیری کد لذت می برند.

آنها می توانند بازی ها یا ویدیوهای کوچک یا هر چیز دیگری بسازند. اغلب این برنامه برای کودکان بزرگتر انعطاف پذیرتر و پیشرفته تر می شود.

نکته خوب این است که آنها عموماً طوری ساخته شده اند که یک بچه می تواند ببیند نرم افزار چگونه کنار هم قرار گرفته است و چه چیزهایی را باید به خاطر بسپارد. بنابراین آنها در حال یادگیری جنبه های مختلف توسعه نرم افزار هستند که زمانی که تصمیم به یادگیری یک کد توسعه بگیرند، جهانی و مفید خواهد بود.

بهترین چیز این است که چندین برنامه رایگان وجود دارد، بنابراین تقریباً هر بچه ای می تواند این شانس را داشته باشد که این کار را انجام دهد. اگر پدر و مادر هستید، به احتمال زیاد بحث‌های بی‌پایانی درباره تأثیر تماشای تلویزیون بر کودکان شنیده‌اید. و در حالی آموزش برنامه نویسی کودکان که همیشه ایده خوبی است که فرزندان خود را تشویق کنید تا تلفن‌ها، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های خود را کنار بگذارند تا کمی هوای تازه داشته باشند، ایرادی ندارد که به فرزندان خود کمی وقت بگذارید

- مخصوصاً اگر آنها در حال یادگیری چیزی با دستگاه خود هستند. . به دنبال چند بازی آنلاین آموزشی هستید که فرزندان شما واقعاً از آنها لذت ببرند؟ سپس می‌خواهید بهترین وب‌سایت‌ها و بازی‌های برنامه‌نویسی برای کودکان را بررسی کنید، که می‌توانند همه چیز را از مهارت‌های حل مسئله گرفته تا تفکر انتقادی و خلاقیت پرورش دهند.

یادگیری کدنویسی مزایای زیادی دارد که می تواند به بچه ها در آینده نیز کمک کند. علاوه بر اینکه مهارتی است که آموزش برنامه نویسی کودکان در نیروی کار از ارزش بالایی برخوردار است، کدنویسی به افراد یاد می دهد که چگونه کارآمدتر و منطقی تر کار کنند. همانطور که استیو جابز زمانی گفت:

"همه در این کشور باید برنامه نویسی یک کامپیوتر را یاد بگیرند، زیرا به شما یاد می دهد که چگونه فکر کنید." البته ممکن است قبل از شروع فرزندانتان کمی بیشتر در مورد کدنویسی و مزایای آن بدانید (و نه، آموزش کدنویسی به فرزندتان به این معنی نیست که انتظار دارید استیو جابز بعدی شود). آنچه باید در مورد برنامه های کدنویسی برای کودکان بدانید در اینجا آمده است:

کدنویسی به زبان ساده چیست؟

به زبان ساده، کدنویسی به رایانه یا ماشین می گوید که آموزش برنامه نویسی کودکان چگونه یک کار را انجام دهد. همانطور که یکی از نمایندگان بنیاد Raspberry Pi توضیح می‌دهد، "کدنویسی یکی از جنبه‌های ساخت دیجیتال است. وقتی کد می‌نویسید، دستورالعمل‌هایی را می‌نویسید که رایانه باید از آن پیروی کند."

همانطور که ممکن است پیچیده به نظر برسند، کامپیوترها در واقع دستگاه های ساده ای هستند، بنابراین به همین دلیل است که شما باید دستورالعمل های بسیار ساده ای را به آنها بدهید که سپس مجموعه ای پیچیده از قوانین را ایجاد کنید. و یادگیری نحوه ارائه این دستورالعمل‌ها فقط برای رایانه‌ها مفید نیست، بلکه برنامه‌نویسان را به چالش می‌کشد تا با رایانه‌ها به روشی منطقی ارتباط برقرار کنند.

چرا کدنویسی برای بچه ها خوب است؟

آموزش کدنویسی به فرزندتان نه تنها باعث می‌شود که او به یک کامپیوتر هوس کند، بلکه مهارت‌های ارزشمند دیگری را نیز به او می‌آموزد. نماینده بنیاد Raspberry Pi می‌گوید: «وقتی به جوانان فرصت‌هایی برای یادگیری و ایجاد کد داده می‌شود، می‌توانند کارهای باورنکردنی انجام دهند، از بیان خلاقانه تا برجسته کردن مسائل دنیای واقعی یا کنترل یک ربات.

کدنویسی همچنین به توسعه انعطاف‌پذیری و مهارت‌های حل مسئله جوانان کمک می‌کند، زیرا اشکال‌زدایی بخش مهمی از فرآیند است تا اطمینان حاصل شود که کد آنها به درستی کار می‌کند. بله، آنها ممکن است گاهی ناامید شوند، اما همه اینها بخشی از روند است!

کودک از چه سنی می تواند کدنویسی را شروع کند؟

درست مانند هنگام یادگیری یک زبان جدید، یادگیری مهارت های کدنویسی از سنین پایین هم آموزش برنامه نویسی کودکان هتر و هم راحت تر است. نماینده بنیاد Raspberry Pi توضیح می دهد: «تحقیقی در مورد کودکانی که می توانند جنبه های کدنویسی را از سن سه سالگی و همچنین در دوران مهدکودک و اوایل دبستان یاد بگیرند، وجود دارد.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 29
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 19
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 20
  • بازدید ماه : 23
  • بازدید سال : 200
  • بازدید کلی : 526
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی